Isnin, 6 Februari 2023

EMPAT KHASIAT TEMPEH YANG KITA TIDAK TAHU

1. Membantu menyokong kesihatan usus

Ia adalah sumber prebiotik dan probiotik yang mampu mengekalkan bakteria bermanfaat dalam usus besar. Ia mempunyai serat yang banyak.

2. Membantu menyokong kesihatan tulang

Tempe kaya dengan mineral yang membantu tulang termasuk kalsium, magnesium dan fosforus. Ia bagus untuk pembinaan tulang. 

piramid makanan

3. Membantu mengurangkan tahap kolesterol

Produk soya mengandungi sebatian semula jadi yang dipanggil isoflavone, yang dikaitkan dengan penurunan paras total kolesterol dan LDL yang dikenali sebagai  kolesterol ‘jahat’.

4. Kaya dengan protein

Kacang soya ialah sumber protein tumbuhan yang berguna, membekalkan kesemua sembilan asid amino penting yang kita perlukan untuk pertumbuhan, pembaikan dan fungsi seperti imuniti, menjadikannya kemasukan berguna bagi mereka yang mengikuti diet tertumpu tumbuhan. Jadi ia akan menyebabkan rasa lebih rasa kenyang.

Boleh kita ambil tempeh sebagai kudapan, cuma jangan terlalu banyak mengambilnya terutama tempeh goreng yang selalunya digoreng menggunakan minyak masak yang berulang kali.

#dietdrzubaidi.

Beli produk produk penjagaan kesihatan Olive House di website rasmi kedai Online Organik https://wasep.me/koo

Untuk pertanyaan lanjut /pembelian secara COD produk-produk Olive House di kawasan tangkak, boleh hubungi saya ismail salim https://wa.me/message/UKJKQL5AD2GEI1

View our Whatsapp catalog https://wa.me/c/60198268055

#supplements #healthy lifestyle #olive house #organic food #sihatdancantik #kurus sihat #quranicfood #mudahnyaaafiyat #AllahJagaKita #kitajagakita #healthyfood #blackseedoil #kedaionlineorganik #Aafiyatlifestyle #OliveHouseSelatan #highnutrition #weightloss #naturalbeauty #mediterraneandiet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan