Khamis, 2 Februari 2023

Simptom Penyakit Jantung dan Puncanya

 

Siapa pernah lalui sukar bernafas, penat melampau, bengkak kaki dan buku lali?

 

Istilah serangan jantung atau heart attack sangat sinonim dengan kita. Tapi berapa ramai dalam kalangan kita pernah dengar dan cakna tentang sisi penyakit jantung yang lain, disebut sebagai kegagalan jantung atau heart failure?

 

Mengikut kajian, risiko kematian akibat kegagalan jantung lebih tinggi daripada kebanyakan jenis kanser yang ada. Lebih 26 juta orang mengalami penyakit ini di seluruh dunia. Di Malaysia, ia mengakibatkan 1 kematian daripada 10 pesakit yang dimasukkan ke hospital. Ini fakta, bukan auta!

 

Apa maksud kegagalan jantung ni? Bahasa mudahnya ia bermaksud jantung tak berupaya untuk mengepam darah ke seluruh badan disebabkan otot jantung yang lemah, mengakibatkan pesakit mudah letih.

 

Mari kita lihat apakah puncanya;

 

Diabetes - Obesiti - Merokok - Tekanan darah tinggi - Kemurungan

Gangguan tidur - Alkohol atau dadah - Rawatan kanser tertentu


kolestrol


Lalu, apa solusi yang kita ada?

1. Ubah gaya hidup adalah cara yang paling efektif untuk mencegah penyakit ini kerana hingga sekarang,masih tidak ada teknologi moden yang mampu memberi rawatan kekal kepada pesakit.
 
2. Aktifkan diri, berhenti merokok, urus stress dengan baik, mengekalkan berat badan yang ideal, paling penting, amalkan diet atau pemakanan yang sihat.
 
3. Amalkan cuka teen dengan cara membancuh 1-2 sudu besar cuka dengan segelas air kosong, amalkan selepas makan. Campurkan 1 sudu teh Madu Gunung untuk menggandakan lagi khasiatnya.

 

Semoga bermanfaat! 🥰


Ikhtiar rawatan sakit jantung

Beli produk produk penjagaan kesihatan Olive House di website rasmi kedai Online Organik https://wasep.me/koo

Untuk pertanyaan lanjut /pembelian secara COD produk-produk Olive House di kawasan tangkak, boleh hubungi saya ismail salim https://wa.me/message/UKJKQL5AD2GEI1

View our Whatsapp catalog https://wa.me/c/60198268055

#supplements #healthy lifestyle #olive house #organic food #sihatdancantik #kurus sihat #quranicfood #mudahnyaaafiyat #AllahJagaKita #kitajagakita #healthyfood #blackseedoil #kedaionlineorganik #Aafiyatlifestyle #OliveHouseSelatan #highnutrition #weightloss #naturalbeauty #mediterraneandiet




Tiada ulasan:

Catat Ulasan